Interpretacje do przepisu
art. 11 ust.  1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


14/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 11 ust.  1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

1

2016.09.22 - Minister Finansów - DD3.8222.2.53.2016.KDJ
     ∟Stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku należy uznać za prawidłowe w zakresie braku obowiązku pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od dodatku relokacyjnego nieprzekraczającego 200% wynagrodzenia należnego za miesiąc, w którym nastąpiło przeniesienie, a nieprawidłowe w zakresie otrzymanych nieodpłatnych świadczeń w postaci pokrycia kosztów związanych z przeprowadzką pracownika i jego rodziny w związku z oddelegowaniem bądź transferem w ramach grupy.

2016.06.27 - Minister Finansów - DD3.8222.2.51.2016.MCA
     ∟Opłacenie przez Wnioskodawcę kosztów świadczeń, wskazanych w stanie faktycznym w: pkt 1 (koszty transportu do i z miejsca oddelegowania), pkt 2 (koszty transportu z kraju oddelegowania do Polski oraz z Polski do kraju oddelegowania w trakcie oddelegowania), pkt 3 (koszty zakwaterowania w kraju oddelegowania), pkt 5 (koszty biletów komunikacyjnych w kraju oddelegowania) i pkt 6 (koszty polisy ubezpieczeniowej), powoduje powstanie u pracownika przychodów ze stosunku pracy, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy PIT. Od ww. dochodów ze stosunku pracy Wnioskodawca jest obowiązany obliczyć, pobrać i odprowadzić zaliczki na podatek dochodowy, z uwzględnieniem możliwych do uwzględnienia zwolnień przedmiotowych wśród przewidzianych w art. 21 ust. 1, tj. pkt 14, 14a, 19 i 20. Przy czym zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 20 stosuje się niezależnie od innych zwolnień oraz głównym jego celem, jak już wskazano wcześniej, jest zrekompensowanie pracownikowi czasowo oddelegowanemu do pracy za granicą podwyższonych kosztów związanych z oddelegowaniem. W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do świadczeń wymienionych w pkt 1, 2, 3, 5 i 6 stanu faktycznego, należy uznać za nieprawidłowe. Prawidłowe jest natomiast stanowisko Wnioskodawcy odnośnie pokrycia przez Wnioskodawcę kosztów szczepień.

2016.06.22 - Minister Finansów - DD3.8222.2.50.2016.MCA
     ∟W zakresie braku obowiązku pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od dodatku relokacyjnego nieprzekraczającego 200% wynagrodzenia należnego za miesiąc, w którym nastąpiło przeniesienie, a nieprawidłowe w zakresie otrzymanych nieodpłatnych świadczeń w postaci pokrycia kosztów związanych z przeprowadzką pracownika i jego rodziny w związku z oddelegowaniem bądź transferem w ramach grupy.

2016.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-562/16-2/RK
     ∟1) Czy dochodem podlegającym opodatkowaniu jest łączna kwota otrzymana przez Wnioskodawcę z tytułów, o których mowa w rubryce 80, pkt a, b, c i d, czy też dochodem podlegającym opodatkowaniu jest wyłącznie kwota wskazana w rubryce 80, pkt a ?

2016.06.07 - Minister Finansów - DD3.8222.2.52.2016.MCA
     ∟Błędne jest twierdzenie Wnioskodawcy, że zapewnienie możliwości nocnego wypoczynku jest obowiązkiem Wnioskodawcy podobnie jak twierdzenie, że tego typu wydatki pracodawcy nie mają żadnego związku z celami osobistymi pracownika, w sytuacji gdy potrzeba odpoczynku (snu) oraz poczucia bezpieczeństwa (dachu nad głową), należą do podstawowych potrzeb człowieka. Zatem ich zapewnienie ma wymiar osobisty i tylko w wyjątkowych sytuacjach – na co zwrócił uwagę Naczelny Sąd Administracyjny w wyrokach dotyczących pracowników mobilnych – stanowi nieodłączny warunek prawidłowego wykonywania obowiązków pracowniczych, tj. w sytuacjach w których skorzystanie z noclegu w trasie jest koniecznością, gdyż nie istnieje możliwość powrotu pracownika do domu, bądź powrót ten jest niecelowy ze względu na obowiązki pracownicze następnego dnia. Taka sytuacja nie ma jednak miejsca w odniesieniu do pracowników Wnioskodawcy, o których mowa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

2016.06.02 - Minister Finansów - DD3.8222.2.49.2016.MCA
     ∟W zakresie obowiązków płatnika.

2015.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-823/11/15-5/EC/MM
     ∟w zakresie ustalenia źródła przychodów z udziału w spółce komandytowo-akcyjnej oraz możliwości opodatkowania przychodu podatkiem liniowym, momentu powstania przychodu po stronie wspólnika spółki komandytowo-akcyjnej będącego akcjonariuszem, obowiązku odprowadzania zaliczek oraz określenia podstawy opodatkowania

2015.07.22 - Minister Finansów - DD3.8222.2.284.2015.IMD
     ∟Udział pracowników w imprezie integracyjnej nie prowadzi do powstania u pracownika przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy PIT. Nie są bowiem spełnione kryteria, o których mowa w wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Dotyczy to zarówno imprez integracyjnych o charakterze otwartym, jak i spotkań adresowanych do ściśle określonego kręgu osób, które wcześniej wyraziły zgodę na wzięcie w niej udziału. Przy czym, konsekwencją uznania, że ww. udział pracowników w imprezie integracyjnej nie stanowi przychodu w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy PIT jest brak możliwości objęcia wartości tego świadczenia którymkolwiek ze zwolnień przedmiotowych wymienionych w art. 21 ustawy PIT. Nie można bowiem zwolnić z opodatkowania czegoś co nie stanowi przedmiotu opodatkowania.

2015.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-822/11/15-5/EC/MM
     ∟W zakresie ustalenia źródła przychodów z udziału w spółce komandytowo-akcyjnej oraz możliwości opodatkowania przychodu podatkiem liniowym, momentu powstania przychodu po stronie wspólnika spółki komandytowo-akcyjnej będącego akcjonariuszem, obowiązku odprowadzania zaliczek oraz określenia podstawy opodatkowania

2015.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-824/11/15-5/EC/MM
     ∟w zakresie ustalenia źródła przychodów z udziału w spółce komandytowo-akcyjnej oraz możliwości opodatkowania przychodu podatkiem liniowym, momentu powstania przychodu po stronie wspólnika spółki komandytowo-akcyjnej będącego akcjonariuszem, obowiązku odprowadzania zaliczek oraz określenia podstawy opodatkowania

2015.07.20 - Minister Finansów - DD3.8222.2.286.2015.OBQ
     ∟Mimo bardzo szerokiego ujęcia w art. 12 ust. 1 ustawy PIT przychodów ze stosunku pracy - nie każde świadczenie spełnione przez pracodawcę na rzecz pracownika, bez ustalonej za nie zapłaty, jest świadczeniem podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (przykładem tego rodzaju świadczenia jest zaoferowanie pracownikowi przez pracodawcę udziału w spotkaniu integracyjnym lub wzięcie w nim udziału). Odnosząc powyższe do informacji przedstawionych we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, należy zauważyć, iż Wnioskodawca, organizuje imprezy integracyjno-okolicznościowe finansowane za środków obrotowych firmy. Udział w imprezie jest dobrowolny, a pracownicy wraz z rodzinami (małżonek oraz małoletnie dzieci) nie muszą w równym stopniu korzystać ze wszystkich udostępnianych atrakcji.

2015.07.20 - Minister Finansów - DD3.8222.2.234.2015.CRS
     ∟Mimo bardzo szerokiego ujęcia w art. 12 ust. 1 ustawy PIT przychodów ze stosunku pracy – nie każde świadczenie spełnione przez pracodawcę na rzecz pracownika, bez ustalonej za nie zapłaty, jest świadczeniem podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (przykładem tego rodzaju świadczenia jest zaoferowanie pracownikowi przez pracodawcę udziału w spotkaniu integracyjnym lub wzięcie w nim udziału).

2015.07.16 - Minister Finansów - DD3.8222.2.233.2015.OBQ
     ∟Wnioskodawca, zamierza zorganizować spotkanie integracyjne w formie pikniku lub spotkania w wynajętym pomieszczeniu, lub pomieszczeniach firmowych połączonego z konsumpcją i różnymi rozrywkami i atrakcjami (min. zawody sportowe, gry, zabawy, dyskoteka itp.). Zapłata za organizację imprezy będzie dokonana w sposób zryczałtowany sfinansowany ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych Wnioskodawca nie będzie sporządzać listy pracowników biorących udział w imprezie. W tym stanie rzeczy oraz w świetle wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 08 lipca 2014 r. uznać należy, że zorganizowanie przez Wnioskodawcę spotkania integracyjnego, nie będzie stanowić dla pracownika nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy PIT. Nie są bowiem spełnione kryteria, o których mowa w wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Tym samym, wzięcie udziału w imprezie zorganizowanej przez pracodawcę, nie będzie prowadzić do powstania przychodu u pracownika, a w konsekwencji, na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek zwiększenia przychodów pracowników z tytułu umowy o pracę.

2015.07.06 - Minister Finansów - DD3.8222.2.242.2015.IMD
     ∟Zorganizowanie przez Wnioskodawcę tego rodzaju spotkania integracyjnego, nie stanowi dla pracownika nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy PIT. Nie są bowiem spełnione kryteria, o których mowa w wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Tym samym, wzięcie udziału w imprezie integracyjnej, zorganizowanej przez pracodawcę, nie będzie prowadzić do powstania przychodu u pracownika, a w konsekwencji, na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek zwiększenia przychodów pracowników z tytułu umowy o pracę w związku z tym, że wezmą oni udział w tym przedsięwzięciu.

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj